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#1 Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Fr 6. Apr 2018, 23:19
von norden
Moin, moin

nach dem letzten Update ist mir aufgefallen, dass zwei Remote-Clients nicht mehr gleichzeitig auf die Base
zugreifen können. Fehler oder beabsichtig?

Die Profile gefallen mir allerdings sehr gut.

Herzliche Grüße
Dieter

#2 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Sa 7. Apr 2018, 11:12
von Beleuchtfix
Ich musste die Geräte auch neu pairen. Du kannst im Ixxx auch die Verbindung löschen, dann soll sie im Base wieder frei werden, so musst du nicht alle Verbindungen neu anlegen. Wenn du die Geräte auf dem Schreibtisch hast, geht es aber anders auch sehr schnell.

Gruß
Florian

#3 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Sa 7. Apr 2018, 12:01
von DOMIQ-Support
Hello. In our tests this situation never occured. We use unique vendo identifier to support new model of pairing, that allows to unpair single devices. According to Apple documentation: "The value in this property remains the same while the app (or another app from the same vendor) is installed on the iOS device. The value changes when the user deletes all of that vendor’s apps from the device and subsequently reinstalls one or more of them."
The vendor id should also remains the same after update and it did in many tests we made. But your cases proofs that Apple makes bugs too... Sorry for your inconvenience though.

#4 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Sa 7. Apr 2018, 16:27
von norden
Hallo Florian,

das Pairing ist kein Problem . Die App funktioniert auf allen vier Geräten.

Das Problem ist der gleichzeitige Zugriff.

Hello domiq-Support,

I will remove the App on all IOS Device an install them again.

Bis dahin Dieter

#5 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: So 8. Apr 2018, 13:10
von Beleuchtfix
Ich bin auf die Lösung gespannt.
Gruß Florian

#6 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Mo 9. Apr 2018, 09:34
von DOMIQ-Support
@Themenersteller - can you describe your problem in more details?

#7 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Mo 9. Apr 2018, 21:59
von norden
The App’s where flashing alternate on booth devices, while i use them in the same time.

After reinstalling the App`s on iPhone and iPad every think works fine.

Now every thing is OK.

LG
Dieter

#8 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Mo 9. Apr 2018, 23:37
von norden
I‘ve just changed to the new version 1.9.1.2 . The connection established extremly fast.
Do you changed somthing in that part?

LG
Dieter

#9 Re: Profile/ Software Version 1.9.1.1

Verfasst: Di 10. Apr 2018, 09:35
von DOMIQ-Support
Version 1.9.1.2 improves pairing mechanism of single mobile devices. This week or at the beginning of the next week there will be update of Remote for iOS which also improves the pairing mechanism and will add some other stuff :)